Avertizor de integritate

Atributii Legea 361 din 2022

Persoană responsabilă cu Legea 52/2003 , în relaţia cu societatea civilă şi Legea 361/2022 - Nicolescu Dorina - Secretar General

Primeste  și înregistrează raportări emise de avertizori în interes public în format scris, pe suport hârtie sau în format electronic, prin comunicare la liniile telefonice, prin alte sisteme de mesagerie vocală, sau prin întâlnire faţă în faţă, la cererea avertizorului în interes public.

Înscrie într-un registru care cuprinde data primirii raportării, numele şi prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, obiectul raportării şi modalitatea de soluţionare.

Dacă raportarea este anonimă se completează registrul cu datele de de mai sus iar la rubricile nume/prenume/date de contactse scrie ANONIM. Registrul se ține în format electronic.

Verifică raportările depuse de avertizori în interes public și transmite avertizorului în interes public confirmarea primirii raportării, în termen de cel mult 7 zile calendaristice de la primirea acesteia.

Intocmește un proces-verbal de transcriere completă şi exactă a conversaţieiîn cazul în cazul în care pentru raportare se utilizează o linie telefonică sau un alt sistem de mesagerie vocală în care conversaţiile nu pot fi înregistrate.

Informează avertizorul în interes public cu privire la stadiul acţiunilor subsecvente, în termen de cel mult 3 luni de la data confirmării de primire sau, în cazul în care nu i s-a confirmat primirea raportării, de la expirarea termenului de 7 zile precum şi, ulterior, ori de câte ori sunt înregistrate evoluţii în desfăşurarea acţiunilor subsecvente.

Decide încheierea procedurii (clasarea) dacă după examinarea raportării se constată că este o încălcare în mod clar minoră şi nu necesită acţiuni subsecvente suplimentare, altele decât închiderea procedurii.

Soluţia de clasare se comunică avertizorului în interes public, cu indicarea temeiului legal.

Informează  conducătorul  entității publice, altor persoane juridice de drept public, precum şi persoanelor juridice de drept privat, cu privire la modalitatea de soluţionare a raportării.

Furnizează informaţii clare şi uşor accesibile privind procedurile de raportare externă către autorităţile competente şi, după caz, către instituţiile, organele, oficiile sau agenţiile Uniunii Europene;

Informează  avertizorul în interes public cu privire la modalitatea de soluţionare a raportării.

Păstrează confidențialitatea și identitatea avertizorului în interes public şi informaţiile care ar duce la identificarea directă sau indirectă a acestuia.
 Intocmește statistici cu privire la raportările care privesc încălcări ale legii. Arhiveaza documentele primite în conformitate cu Lefea 16/1991 Legea arhivelor naționale.